Denne larven fant Karen Hægeland da hun spiste på Subway Aquarama. Montasje: Privat/Magnus Nødland Skogedal

Karen fikk larve i Subway-sandwichen

Karen var godt i gang med Subwayen sin da hun oppdaget en død larve i den.

– Jeg hadde spist litt, og så plutselig at det var en larve oppi sandwichen. Det var veldig ekkelt, sier Karen Hægeland. Hun er elev på Tangen videregående skole, og besøkte Subway Aquarama i storefri mandag formiddag. Det er en populær plass å spise i storefri for mange elever, da det ligger nær flere skoler. Karen var der med flere venninner, blant annet Sofie Chawki.

– Hun hev sandwichen fra seg og pekte på larven. Vi har ikke særlig lyst til å gå der igjen, og heller ikke de vi har fortalt om det til, sier Sofie.

Sofie Chawki (t.v.) og Karen Hægeland går begge på studiespesialiserende på Tangen videregående. Foto: Magnus Nødland Skogedal

Sofie Chawki (t.v.) og Karen Hægeland går begge på studiespesialiserende på Tangen videregående. Foto: Magnus Nødland Skogedal

Her er kritikernes favorittøl fra Sørlandet

Fikk pengene tilbake

Etter å ha oppdaget larven tok Karen kontakt med de ansatte.

– Jeg tok med meg larven og sandwichen bort og viste den til personen bak kassen. Sjefen ble bedt om å komme bort, og de sa først at det bare var en oliven. Men den hadde jo bein, så det var det jo ikke. Jeg spurte om å få pengene tilbake, og de lurte på om jeg ville ha en gratis sandwich. Det takket jeg fint nei til, sier Karen.

Dette er larven som Karen oppdaget. Foto: Privat

Dette er larven som Karen oppdaget. Foto: Privat

Kristiansandsmodell: – Jeg føler meg utrolig heldig

Pengene fikk hun med seg, og det blir nok lenge til hun setter sine bein der igjen.

– Jeg har sluttet helt å gå der nå, da går jeg heller til andre Subwayer. Jeg har ikke hørt om at slikt har skjedd før, sier hun.

KRSby har vært i kontakt med daglig leder Jennifer Tulande på Subway Aquarama. Hun ønsker ikke å kommentere saken.

– Det er viktig at folk melder fra til oss når de opplever ting som gjør dem bekymret over hygiene ved steder som serverer mat. Det kan de gjøre per telefon, eller via mattilsynet.no, «Varsle oss», kommenterer avdelingssjef Nina Vehus i Mattilsynet. Restauranten ble sist undersøkt av tilsynet 10. mai i fjor, hvor det ikke ble avdekker regelverksbrudd som krevde oppfølging. Restauranten har fått smilefjes.

Karen fikk pengene tilbake etter å ha klaget på larven. Foto: Privat

Karen fikk pengene tilbake etter å ha klaget på larven. Foto: Privat